loading...
بهترین سایت مطلب - مطلبستان
Mr.Hidden بازدید : 2382 جمعه 1390/06/04 نظرات (1)
قلم بر قلب سفيد كاغذ مي گذارم و فشار مي دهم تا انشاء ام آغاز شود. سال گذشته سال بسيار خوبي و پر بركتي مي باشد. سال گذشته پسر خاله ام زيرچرخ تريلي رفت و له گشت و ما در مجلس ترحيمش شركت كرديم و خيلي ميوه و خرما و حلوا خورديم و خيلي خوش گذشت. ما خيلي خاك بازي كرديم. من هر چي گشتم پسرخاله ام را پيدا نكردم. در آن روز پدرم مرا با بيل زد، بدون دليل! من در پارسال خيلي درس خواندم ولي نتوانستم قبول شوم و من را از مدرسه به بيرون پرت كردند. پدرم من را به مكانيكي فرستاد تا كار كنم و اوستاي من هر روز من را با زنجير چرخ مي زد و گاهي موقع ها كه خيلي عصباني مي شد من را به زمين مي بست و دو سه بار با ماشين يكي از مشتري ها از روي من رد مي شد. من خيلي در كارهاي خانه به مادرم كمك مي كنم. مادرم من را در سال گذشته خيلي دوست مي داشت و من را خيلي ماچ مي كند ولي پدرم خيلي حسود است و من را لاي در آشپزحانه مي گذاشت. در سال گذشته شوهر خواهرم و خواهرم خيلي از هم طلاق گرفتند و خواهرم بسيار حامله است و پدرم مي گويد يا پسر است يا دوقلو، ولي من چيزي نمي گويم ! در سال گذشته ما به مسافرت رفتيم و با قطار رفتيم. من در كوپه بسيار پدرم را عصباني كردم و او براي تنبيه من را روي تخت خواباند و تخت را محكم بست و من تا صبح همان گونه خوابيدم! پدرم در سال گذشته خيلي سيگار مي كشد و مادرم خيلي ناراحت است و هي به من ميگويد: كپي اوغلي، ولي من نمي دانم چرا وقتي مادرم به من فحش مي دهد، پدرم عصباني مي شود! در سال گذشته ما به عيد ديدني رفتيم و من حدودا خيلي عيدي جمع كرده ام، ولي پدرم همه آن ها را از من گرفت و آنتن ماهواره اي خريد كه بسيار بد آموزي دارد و من نگاه نمي كنم و پدرم از صبح تا شب شوهاي بي ناموسي نگاه مي كند و بشكن مي زند. پدرم در سال گذشته خندند، گاهي وقتا هم آب با چيپس و ماست موسير
من خيلي سال گذشته را دوست دارم و اين بود انشاي من
Mr.Hidden بازدید : 150 جمعه 1390/06/04 نظرات (0)
يك دختر در حمام
...
ساعت ۴ بعد از ظهر.

۱ـ لباساشو رو درمياره٬ رنگ روشن ها رو تو يك سبد و تيره ها رو تو يكي ديگه ميگذاره.

۲ـ در حموم رو از تو قفل ميكنه٬ جلوي آيينه مي ايسته٬ شكمش رو كه تمام مدت داده بود تو٬ ميده بيرون و شروع ميكنه به غر غر و ايراد گرفتن از نقطه نقطه بدنش.

۳ـ در كمد رو باز ميكنه انواع شامپو و صابون معطر مخصوص پوست صورت٬مو٬ بدن٬ كف پا و ... رو بيرون مياره و مي چينه رو لبه وان.

۴ـ موهاش رو با شامپوي نارگيلي تقويت كننده٬ پرپشت كننده٬ براق كننده و...ميشوره و هفده دقيقه ماساژ ميده.

۵ـ يكبار ديگه با همون شامپو موهاشو ميشوره.

۶ـ نرم كننده معطر پرتقالي رو به موهاش ميماله تا ۶۰ ميشماره.

۷ـ سي و پنج دقيقه زير دوش مي مونه.خوب آخه بايد خيالش راحت بشه كه تمام مواد شيميايي از موهاش پاك شده. وگرنه بعد از حموم موها وز ميكنه.

۸ ـ خمير ريش داداشي رو كش ميره و شيش كيلو خالي ميكنه رو ساق پا و دست و پشت لب. بعد يه تيغ بر ميداره و يا علي. آي!!!!

۹ـ موهاش رو حسابي مي چلونه٬ حوله رو مثل عمامه مي پيچه دور سرش. تو آيينه خودشو ورانداز ميكنه. از اينكه در اثر كشش حوله چشم و ابروش كشيده شده٬ احساس خوشگلي مي كنه و يه ماچ گنده واسه عكس خودش تو آيينه ميفرسته.

۱۰ـ خوشحاليش زياد دوام نمياره. چون يه جوش سرسياه بي اجازه نوك دماغش سبز شده.

۱۱ـ تمام نقاط بدنش رو معاينه ميكنه و با ناخن و موچين ميره به جنگ جوشها و موهاي زائد بي تربيت.

۱۲ـ حوله ش رو مي پوشه و ميره به اتاقش.تمام بدنش رو با لوسيون چرب ميكنه.

۱۳ـ چهل بار لباس مي پوشه و در مياره تا انتخاب كنه.

۱۴ـ ۴۵ دقيقه پشت ميز توالت مي شينه و آرايش ميكنه.

ساعت ۸ شب.



يك پسر در حمام....

ساعت ۴ بعد از ظهر.

۱ـ همون طور كه رو تخت نشسته ٬ لباساشو ميكنه. هر كدوم رو پرت ميكنه يه گوشه اتاق.

۲ـ نيم وجب حوله رو ميگيره دور باسنش و ميره به سمت حموم.

۳ـ مي ايسته جلوي آيينه. شكمش رو ميده تو. بازو ميگيره. فيگور چپ٬ فيگور راست٬ نيم ساعت قربون صدقه خودش ميره٬ (اين قدوبالا رو ببين چه كرده .لاي لاي لالاي لاي)مامان جونش هم از تو آشپزخونه تاييد ميكنه.

۴ـ زير بغلش رو بو ميكنه و رنگ چهره ش بر ميگرده. سبز٬ آبي٬ بنفش...

۵ ـ در كمد شامپو ها رو باز نميكنه چون اصلا توش چيزي نداره.

۶ـ با قالب صابون سبزش زير بغلهاشو كف مالي ميكنه. يه عالمه مو مي چسبه به صابون.

۷ـ با همون صابون صورت و مو و بدنش رو هم ميشوره.

۸ ـ نرم كننده مو؟؟؟ برو بابا

۹ـ زير دوش ميگوزه و به خاطر اكو شدن صداش تو حموم ٬كر كر ميخنده .

۱۰ـ دو دقيقه بعد دوباره ميزنه زير خنده٬ آخه اين دفعه بوش رسيده به دماغش.

۱۱ـ چاه حموم رو هدف گيري ميكنه و ميشاشه توش.

۱۲ـ از زير دوش مياد بيرون و يكهو مي بينه يادش رفته بوده در حموم رو ببنده. و همه فرش و كف خونه خيس شده.( بيخيال...مامان خشك ميكنه)

۱۳ـ حوله فسقليش رو مي پيچه دور باسنش و همون طور خيس خيس ميره تو اتاق.

۱۴ـ حوله خيس رو پرت ميكنه رو تخت و ۲ دقيقه اي لباس مي پوشه.

Mr.Hidden بازدید : 95 جمعه 1390/06/04 نظرات (0)

اگر احساس رنج کردی، بی حکمت نیست، چیزی در دلت هست که باید بسوزد تا تو پاک شوی.

هر که منظور خود از غیر خدا می طلبد،او گدایی است که حاجت ز گدا می طلبد.

 دنیا سه اصل دارد:

1)خاطرات

 2)غم 3

)عشق.

با اولی زندگی کن،دومی را به خاطر سومی تحمل کن.

همیشه به اندازه آرزو هایت تلاش کن ویا به اندازه تلاشت آرزو کن.

از افرادی که سعی دارند آرزوهای شما را بی اهمیت جلوه دهند دوری کنید.

انسان های کوچک همیشه همین کار را می کنند اما انسان های بزرگ می توانند این حس را به شما منتقل کنندکه، شما هم می توانید بزرگ باشید.

Mr.Hidden بازدید : 315 جمعه 1390/06/04 نظرات (1)

آکنه‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ بیماری‌ التهابی‌ مزمن‌ پوست که‌ در دوران‌ نوجوانی‌ شایع‌ است‌، اما گاهی‌ بطور متناوب‌ در سراسر زندگی‌ رخ‌ می‌دهد. مشخصه‌ این‌ بیماری‌ عبارت‌ است‌ از بروز جوشهایی‌ روی‌ صورت ‌، قفسه سینه‌ و کمر. این‌ بیماری‌ در مردان‌ شایع‌تر از ‌ است‌.
نقاط‌ سر سیاه‌ به‌ اندازه‌ سر سوزن‌ ،نقاط‌ سر سفید شبیه‌ نقاط‌ سر سیاه‌ وجوش‌های‌ کوچک‌ چرکی‌
قرمزی‌ و التهاب‌ در اطراف‌ جوشها دیده می شود.
در آکنه شدید ممکن‌ است‌ کیست‌ و آبسه‌ دیده‌ شود. کیست به‌ صورت‌ تورمی‌ بزرگتر و سفت‌تر از جوشهای‌ معمولی‌ در پوست پدیدار می‌شود.
آبسه‌ نیز به‌ صورت‌ یک‌ ناحیه عفونی‌ متورم‌ ،ملتهب‌ و دردناک‌ به‌ هنگام‌ لمس‌ و حاوی‌ چرک‌ است‌.
علل‌
غدد چربی‌ پوست به‌ دلایل‌ نامعلوم‌ دچار انسداد می‌شود، اما احتمالا تغییرات‌ هورمونهای‌ جنسی‌ در دوران‌ نوجوانی‌ نقش‌ دارد. وقتی‌ که‌ چربی‌ داخل‌ غدد چربی‌ نتواند به‌ بیرون‌ پوست‌ راه‌ یابد، این‌ چربی‌ تجمع‌ یافته‌ و توسط‌ باکتریهایی‌ که‌ بطور طبیعی‌ در غده‌ وجود دارند عفونی‌ می‌شود. برخلاف‌ برخی‌ عقاید رایج ‌، عواملی‌ چون‌ عدم‌ رعایت‌ پاکیزگی‌ یا غذاها نقشی‌ در ایجاد آن‌ ندارند. البته‌ تمیزی‌ می‌تواند آن‌ را تخفیف‌ دهد، اما فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری جنسی‌ هیچ‌ تأثیری‌ روی‌ آن‌ ندارد.
مواجهه‌ با هوای‌ بسیار گرم‌ یا سرد ،استرس ،پوست‌ چرب‌ ،اختلالات‌ غدد درون‌ ریز ،استفاده‌ از بعضی‌ داروها مثل‌ کورتیزول، هورمونهای‌ مردانه‌، یا قرص‌های‌ ضد بارداری‌ ،سابقه خانوادگی‌ آکنه‌ و بعضی‌ مواد آرایشی‌ باعث افزایش احتمال ایجاد آن می گردد.
درمان‌
اگر پوست‌تان‌ چرب‌ است‌، به‌ ترتیب‌ زیر آن‌ را تمیز نمایید: به‌ آرامی‌ صورت‌ خود را با صابون‌ غیرمعطر برای‌ 5 - 3 دقیقه‌ ماساژ دهید. اما نواحی‌ شدیدا جوش‌دار و دردناک‌ را ماساژ ندهید (زیرا باعث‌ گسترش‌ عفونت‌ می‌شود). پوست‌ را به‌ آرامی‌ تمیز نمایید. صورت‌ خود را 2 - 1 دقیقه‌ بشویید و از صابون‌ پاک‌ کنید. گاهی‌ صابون‌ آنتی‌باکتریال‌ کمک ‌کننده‌ است‌. پس‌ از شستشوی‌ پوست‌ از الکل‌ برای‌ پاک‌ کردن‌ چربی‌ استفاده‌ نمایید. هر روز حوله‌ صورت‌ را عوض‌ نمایید. باکتریها این‌ توانایی‌ را دارند که‌ به‌ سرعت‌ در حوله‌های‌ مرطوب‌ رشد کنند.
موهایتان‌ را حداقل‌ دو بار در هفته‌ با شامپو بشویید. اجاره‌ ندهید که‌ موهایتان‌ روی‌ صورت‌ بیاید، حتی‌ در شب‌ و به‌ هنگام‌ خواب‌ مو باعث‌ پخش‌ چربی‌ و باکتری‌ها می‌شود. برای‌ پیشگیری‌ یا درمان‌ شورةه سر از شامپوی‌ ضد شوره‌ استفاده‌ نمایید.
پس‌ از ورزش‌ شدید ، عرقتان‌ را بشویید و در اسرع‌ وقت‌ چربی‌ صورت‌ را پاک‌ نمایید.
از مواد آرایشی‌ روغنی‌ سنگین‌ استفاده‌ نکنید. مواد آرایشی‌ غیر روغنی‌ نازک‌ که‌ به‌ صورت‌ لوسیون‌ هستند بسیار بهتر هستند.
از مصرف‌ مرطوب‌کننده‌ها خودداری‌ نمایید مگر با نظر پزشک.
به‌ هیچ‌ وجه‌ پوست خود را فشار ندهید، نخارانید، یا مالش‌ ندهید.
زمانی‌ که‌ پوست‌ با این‌ حرکات‌ آسیب‌ ندیده‌ باشد بهتر و زودتر خوب‌ می‌شود. البته‌ پزشک‌ ممکن‌ است‌ بسته‌ به‌ صلاحدید ، نقاط‌ سر سیاه‌ را بردارد.
با توجه‌ پزشک‌ مقداری‌ در معرض‌ اشعه ماوراء بنفش قرار بگیرید.
داروها
آنتی بیوتیکها ، خوراکی‌ و موضعی‌، برای‌ مبارزه‌ با عفونت
تزریق‌ کورتیزون به‌ داخل‌ ضایعات
بنزیل پراکسید 5/2% ، 5% یا 10% ممکن‌ است‌ کمک‌کننده‌ باشد.
رتین‌ ـ آ باعث‌ افزایش‌ حساسیت‌ پوست‌ به‌ آفتاب‌ می‌شود.
آکوتان‌ نیز باعث‌ افزایش‌ حساسیت‌ پوست‌ به‌ آفتاب‌ می‌شود و حداقل‌ سه‌ ماه‌ مانده‌ به‌ شروع‌ بارداری‌ مصرف‌ آن‌ باید متوقف‌ شود.
رژیم‌ غذایی‌
غذا علت‌ آکنه‌ نیست‌، اما بعضی‌ غذاها آن‌ را بدتر می‌کنند. یادداشتی‌ از غذاهایی‌ که‌ می‌خورید داشته‌ باشید. برای‌ اینکه‌ بفهمید به‌ کدام‌ غذا حساسیت‌ دارید، آن‌ غذاهایی‌ را که‌ شک‌ دارید آکنة‌ شما را بدتر می‌کنند از رژیم‌ خود حذف‌ کنید. بعد آنها را دوباره‌ یکی‌ یکی‌ به‌ رژیم‌ غذایی‌ اضافه‌ نمایید. اگر مشخص‌ شد که‌ آکنه‌ 3-2 روز بعد از اضافه‌ کردن‌ یک‌ غذا تشدید می‌شود، آن‌ غذا را به‌ کلی‌ از رژیم‌ خود حذف‌ کنید. اما اگر این‌ اتفاق‌ نیفتاد، می‌توانید آن‌ را در رژیم‌ غذایی‌ نگاه‌ دارید. آکنه‌ معمولاً در تابستان‌ بهتر می‌شود، بنابراین‌ بعضی‌ غذاها را که‌ در زمستان‌ نمی‌توان‌ خورد شاید بتوان‌ در تابستان‌ نمود.
یکی از قوی ترین داروها که در درمان آکنه ای استفاده می شود که به هیچ درمان معمولی جواب نمی دهد آکوتان است ولی در بانوان باردار نباید مصرف شود این دارو عوارض جانبی زیادی دارد که باید تحت نظر پزشک مصرف شود.
شستشوی با دقت : که ک

کارشناس پزشکی تبیان

Mr.Hidden بازدید : 166 جمعه 1390/06/04 نظرات (0)
شهرت کریستین دیور به عنوان یکی از مهمترین طراحان لباس زنانه در قرن بیستم زمانی آغاز شد که او اولین مجموعه خود را در سال ۱۹۴۷ ارائه کرد. او دراین مجموعه " نگاه جدید" New Look را معرفی کرد.

شهرت کریستین دیور به عنوان یکی از مهمترین طراحان لباس زنانه در قرن بیستم زمانی آغاز شد که او اولین مجموعه خود را در سال ۱۹۴۷ ارائه کرد. او دراین مجموعه " نگاه جدید" New Look را معرفی کرد . ترکیب شانه های گرد شده و منحنی ، یک کمربند تنگ که محکم بسته می شد و دامن حجیم و پف دارنگاه جدیدی بود که از ماورای ظرافت ، زنانگی و توانگری به مد و پوشاک زنان نگاه می کرد . پس از سالهای بسیاری که از استفاده اونیفورمهای نظامی ، کمبودها و محدودیتهای مربوط به لباسهای مردانه می گذشت ، دیور نه تنها یک نگاه جدید را ارائه کرد بلکه یک چشم انداز و نظریه جدید را معرفی کرد .

دیور پس از تولد تا سن ده سالگی در نورماندی فرانسه بود و در ده سالگی به همراه والدین خود به پاریس رفت . او پس از تحصیل در علوم سیاسی ، در ارتش خدمت کرد . طراحی لباس را تا سال ۱۹۳۵ شروع نکرده بود ، در این سال او به پاریس بازگشت و شروع به فروش طرحهای اولیه خود کرد . رابرت پیگرت طراح لباس، او را در سال ۱۹۳۸ استخدام کرد . در طول جنگ جهانی دوم ، دیور در جنوب فرانسه خدمت می کرد ، سپس در سال ۱۹۴۱ دوباره به پاریس بازگشت و در سالن طراحی بزرگتری برای لوسین للونگ مشغول به کار شد . دیور در سال ۱۹۴۶ با پشتیبانی مارشال بوساک ، صاحب کارخانه منسوجات ، سالن مد خود را افتتاح کرد .

دیور کمک کرد تا پاریس محاصره شده پس از جنگ ، مجددا به پایتخت و مرکز مد تبدیل شود. هر کدام از مجموعه های او در سراسر این دوره دارای موضوعی بودند . در بهار سال ۱۹۴۷، مانکنی با نام پیشنهادی " کارول " یا "شکل ۸" ارائه کرد که مدل جدیدی بود با شانه های برجسته ، رانهای مشخص و برجسته و کمری باریک . درمجموعه بهار سال ۱۹۵۳، با نام لاله ، تعداد زیادی تصویرهای پرگل و نقشدار را نشان می داد . مدل " خط A " بهار سال ۱۹۵۵ ، با کمری نامشخص و نیمرخی صاف که بر روی رانها و پاها پهن و عریض می شد به حرف A بزرگ شباهت داشت . بعضی از طرحهای دیور به زمان امپراطوری دوم و سایر سبکهای تاریخی شباهت داشت و از آنها شبیه سازی شده بود ، اما او همچنین لباسهای مردانه را طراحی می کرد و آنها را بخشی از مدلهای قفسه مدرن قرار می داد . دیور در آخرین مجموعه خود احساس کرد به مدلی ملایم تر نیاز دارد و لباسهای خواب زنانه ، پیراهنهای آستین کوتاه (تونیکهای) تنگ و پوششی شبیه لباس ساری زنان هندی طراحی کرد .

دیور به همرا شریک خود جکووس رووت ، درایجاد قراردادهای کاری در تجارت مد پیشگام شد . در سال ۱۹۴۸ ، او قراردادهای پر سودی در معامله برای لباسهای خز دار ، جورابهای زنانه ساق بلند و عطر ترتیب داد که نه تنها ایجاد در آمد و منفعت می کرد ، بلکه او را به یک نام خانوادگی و آشنا بدل کرد . در حالی که سالن مد دیور امروزه هنوز در حال پیشرفت است ، مرگ نا بهنگام دیور در سال ۱۹۵۷ دنیای مد را از یک رهبر بزرگ صاحب سبک محروم کرد . کریستین دیور با نام خود تنها یک دهه طراحی کرد ، اما تاثیر او در مد تا سالهای بسیاری پس از آن باقی خواهد ماند .

نیم تنه " بار" کریستین دیور با شانه های شیب دار ، نیم تنه منحنی و برش دار ، کمر باریک و فشرده و رانهای باد کرده و حجیم نمونه ای از مجموعه " نگاه جدید" اوست . این مدل انکاری بر سبکهای دهه های ۲۰ و ۳۰ قرن بیستم بود ، همچنین به طور آشکاری مرهون سبکها و مانکن های اواخر قرن نوزدهم بود. اگرچه به نظر می رسید که این مانکن ساخته شده دردهه ۱۹۵۰ ، تا حدودی باعث راحتی و استراحت قسمت پایینی بدن می شد ، مجلات مد کنترل و رژیم غذایی سختی را تحمیل کردند.

در سال ۱۹۴۹ ، وگو رژیم غذایی ایکس را معرفی کرد ، یک رژیم ۷۵۰ کالری در روز که باید ده روز ادامه می یافت و چندین نسخه از آن در دهه ۱۹۵۹ منتشر شد . یک سرمقاله در سال ۱۹۵۳ در " بازار چنگ نواز" بیان کرد ، افرادی که در حفظ شکل و ظاهر مناسب خود موفق نیستند " به اندازه کافی و مناسب در مورد اینکه بخواهند در بهترین حالت ظاهری ممکن خود دیده بشوند ، نظری ندارند " . این تاکید و اهمیت دادن به کنترل داخلی و حفظ شکل ظاهری مناسب شاید دلیلی شد تا لباسهای زیر بزرگ و حجیم قرن نوزدهم زیاد در مانکن ها و مدلها استفاده نشود . کمربندهای تنگی که به عنوان لباس زیر در دهه ۱۹۵۰ معرفی شد تنها چهار اینچ عرض داشت . بیشتر لباسهای ورزشی در این دهه روش دیور را دنبال می کردند.

یکی از بی عیبترین نمونه های مدل دیور در سال ۱۹۵۵ ، این لباس مشکی ساده است که با تقابل و کنتراست اطلس و مخمل مشکی ، مدلی برای لباس شب است که تا به امروز هم استفاده می شود . استواری و شکل ثابت یقه که شانه ها خارج از آن قرار گرفته اند، با فرم بخشیدن به آستینها که تنها با پارچه بدون پوشش زیرین لباس که سخت و انعطاف ناپذیرباشد ، کامل شده است .

دیور فرصتی یافت تا برای تئاتر مدلی از یک زن با نیم تنه مردانه در حال کشیدن سیگار خلق کند. به جای برگردان یقه اطلسی ، او از یک نوار اطلسی مشکی استفاده کرد .دیور عالی طراحی میکرد ، مانند نخستین تغییرشکلهایی که او در لباسهای فلانل (نوعی پارچه ابریشمی) خاکستری در لباسهای زنانه ایجاد کرد . این لباس در اصل با یک کت اطلسی بلند پوشیده می شد .

برای مجموعه بهار سال ۱۹۵۳ دیور ، علاقه او به باغبانی در انتخاب پارچه ها ، رنگها و همچنین درانتخاب نامهای مجموعه (لاله) و طرحهای شخصی و جداگانه منعکس شد . تازگی ، طراوت و معصومیتی که در مجموعه سال۱۹۵۲ وجود دارد ، در مجموعه سال ۱۹۵۳ به طور کامل نمایان شد . پس از سخت گیری های دیور در بسیاری ازمجموعه های اول خود ، او به روشی مانند نقاشی کردن رو آورد.

مدل A در ابتدا ، لباس جشن عروسی اولیویا هاویلند را به خاطر می آورد . این لباس با پشمی خاکستری رنگ ، تغییر شکلی از لباس مردانه به شکل ظاهری زنانه می باشد . مهمتر از همه ، این لباس نماینگرعلاقه زیا د دیور به دوزندگی و پارچه های مردانه است . . مدل خطی A دردهه ۱۹۶۰ از این الهام گرفته است .

وگو (پانزده سپتامبر ۱۹۴۸) درباره یقه فوق العاده این لباس نوشت : " دور گردنی با شیب تند و لایه ای اریب به یک سمت ." جمع شدن نامتقارن پارچه در دور گردن به شکلی مشابه دامنهای ۱۹۴۸ است که در قسمت پایین در جلو بسته می شود و قسمت زیادی از شانه را برهنه نشان میدهد. در این مدل دیور ازپارچه کتانی یا جنسهای دیگر در دکلته لباس استفاده نکرده است . او به راحتی یک نوع ابریشم طبیعی برای یقه باز لباس به کار برده است تا نوعی "شرم وعفت" تعدیل پذیر را حفظ کند .

این لباس با یک دامن خمره ای شکل ، رسمی ترین مدل وسبک لباس بود که در مجموعه های اول ارائه شده بود . پارچه از درز پشت لباس جمع و پیچیده شده است وحاشیه نامتقارن را ایجاد کرده است .

Mr.Hidden بازدید : 102 جمعه 1390/06/04 نظرات (0)
در این روزها به خوردن جوانه های گندم و جو بسیار توصیه می شود، آیا از خواص آن اطلاعی دارید؟
 
سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه گفت: جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین‌های E ، سلنیوم و منیزیم باعث حذف رادیكال‌های آزاد می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی و فعالیت‌های مغز كمك می‌كند.

این متخصص تغذیه  به فارس گفت: استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی‌ اكسیدان‌ در هوش و تقویت قدرت حافظه مؤثر است.

وی افزود: موادی نظیر سبزی‌های تازه با خنثی كردن رادیكال‌‌های آزاد حالت ارتجاعی رگ‌‌ها را حفظ كرده و باعث خون‌‌رسانی بهتر به مغز و اعصاب شده و به طور غیرمستقیم از كاهش توانایی فكری جلوگیری می‌‌كنند.

این متخصص تغذیه افزود: ماده دیگر سویا و بهتر از آن روغن سویا است كه هم كلسترول بد خون LDL را كاهش می‌دهد و هم از اكسیداسیون كلسترول خوب HDL جلوگیری كرده و در كنار آن رادیكال‌‌های آزاد را خنثی كرده و از تشكیل پلاك‌های عروقی جلوگیری می‌كند. سویا همچنین دارای فیتو استروژن‌هایی است كه در تقویت حافظه مؤثرند.

مظهری گفت: در بارداری و شیر دهی ذخایر كولین مادر تخلیه می‌شود و كولین كافی برای رشد مغز در دسترس نیست، از این رو برای حفظ سلامت مادر باید از منابع غذایی حاوی كولین استفاده شود.

كولین روی پیام‌های عصبی مؤثر است و سرعت ساخت استیل‌كولین را برای حفظ قدرت حافظه و فعالیت‌های عضلانی افزایش می‌‌دهد. مادران در دوران شیردهی باید 4 واحد (4 لیوان 240 سی‌سی) شیر و علاوه بر این، جگر، تخم‌ مرغ و بادام ‌زمینی نیز مصرف كنند.
Mr.Hidden بازدید : 158 جمعه 1390/06/04 نظرات (0)
آیا می دانید  عمومی ترین نام جهان محمد است؟؟؟

 آیا می دانید   پر هوادار ترین تیم آسیا پرسپولیس است؟؟؟

 آیا می دانید   پر هوادار ترین تیم جهان منچستر است؟؟؟

 آیا می دانید   خوک بعلت فیزیک بدنی قادر به مشاهده آسمان نیست؟؟؟

 آیا می دانید   شما با حبس نفس نمی توانید خودکشی کنید؟؟؟

 آیا می دانید   شما هرگز نمیتوانید آر نج خود را بلیسی؟؟؟

 آیا می دانید   بویایی سگ ۶۰۰ برابر انسان است؟؟؟

 آیا می دانید   بویایی سگ با مورچه برابری می کند؟؟؟

 آیا می دانید   انسان برای حفظ تعادل ایستادن همزمان از ۳۰۰ عضله استفاده می کند؟؟؟

 آیا می دانید   کوسه سه ردیف دندان دارد؟؟؟

 آیا می دانید   مورچه می تواند ۶ برابر وزن خود بار حمل کند؟؟؟

 آیا می دانید   سیر خام قاتل انواع سرطان هاست؟؟؟

 آیا می دانید   تعادل گربه به سبیلش است؟؟؟

  آیا می دانید   محلول آب و سرکه راه کار خوبی برای جلوگیری از بخار کردن شیشه های ماشین در زمستان است؟؟؟

 آیا می دانید   روزنامه تومیوری ژاپن پر فروش ترین روزنامه جهان است؟؟؟

 آیا می دانید   حد اکثر عمر لاکپشت ۲۰۰ سال است؟؟؟

 آیا می دانید   سریع ترین حلزون جهان می تواند ۱ کیلو متر را در ۵ شبانه روز طی کند؟؟؟

 آیا می دانید   شیر مادر از ۷۰٪ آب تشکیل شده و این امر باعث جلوگیری از تشنگی نوزاد می گردد؟؟؟

 آیا می دانید   کلیه های انسان روزانه ۱۲۰ بشکه خون تصویه میکنند؟؟؟

 آیا می دانید   خندیدن آسان ترین و سریع ترین چاره هضم غذاست؟؟؟

 آیا می دانید   بالا ترین مهر مادی به شتر مرغ و پایین ترین مهر مادری به میمون اختصاص دارد؟؟؟

 آیا می دانید   سیب ۲ برابر قهوه و نسکافه از خوابیدن جلوگیری می کند؟؟؟

 آیا می دانید   گونه ای پرنده به نام مرغ مگس در هر ثانیه ۷۰ بار بال می زند؟؟؟

 آیا می دانید   مگس ها هرگز غرق نمی شوند؟؟؟

 آیا می دانید   راست دست ها به طور متوسط ۹ سال بیشتر از چپ دست ها عمر می کنند؟؟؟

 آیا می دانید   اگر اکسیژن هوا کمی بیشتر بود حشرات بزرگتر می شدند به طوری که سنجاقک به اندازه شاهین می شد؟؟؟

 آیا می دانید   تاریخ تولد شما با ۹میلیون نفر دیگر برابر است؟؟؟

  آیا می دانید   دوران حاملگی کرگردن ۴۹۰ روز است؟؟؟

 آیا می دانید   وقتی مگسی روی میله فولادی می نشیند آن میله یک میلیونیوم میلیمتر خم می شود؟؟؟

 آیا می دانید   کبد از اعضای اصلی بدن نیست بلکه بزرگ ترین غده مفید بدن است؟؟؟

 آیا می دانید   تمساح از بدو تولد قادر به تربیت نیست؟؟؟

 آیا می دانید   شش چپ اندکی از شش راست کوچکتر است؟؟؟

 آیا می دانید   انسان تنها ۵۲ روز بدون آب زنده می ماند؟؟؟

 آیا می دانید   خر با ورود آب به داخل گوش هایش می میرد؟؟؟

 آیا می دانید   نام قاره ها با همان نامی که شروع می شوند خاتمه می یابند؟؟؟

 آیا می دانید   بینایی جغد ۸۰ برابر انسان است؟؟؟

 آیا می دانید   ph نوشابه ۳ بوده و برای جرم گیری انواع شیشه و سرویس بهداشتی کمک بزرگی است؟؟؟در صورتی که ما آن را می خوریم؟؟؟

 آیا می دانید   چشم شتر مرغ بزرگتر از مغز اوست؟؟؟

 آیا می دانید   خواب کمتر از ۶ ساعت و بیشتر از ۸ ساعت خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد؟؟؟

 آیا می دانید   تندرو ترین پستاندار جهان یوزپلنگ چیتا بوده که میتواند بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بدود؟؟؟

 آیا می دانید   بزرگ ترین ماهی دریا نهنگ است که طول آن به ۱۵ متر می رسد؟؟؟

 آیا می دانید   فیل روزانه ۲۰۰ کیلو غذا میخورد و ۲۲۰ لیتر آب می نوشد؟؟؟

 آیا می دانید   ۷۵٪ موجودات روی زمین را حشرات تشکیل میدهند؟؟؟

 آیا می دانید   طولانی ترین دوره خوابیدن روی تخم مربوط به مرغابی( ۷۵تا ۸۲ روز) و کوتاه ترین آن دارکوب است(۱۰ روز)؟؟؟

 آیا می دانید   تاریخ پیدایش زمین را ۱۵ میلیارد سال پیش تخمین زده اند؟؟؟

 آیا می دانید   بزرگ ترین مجمع کوه های آتشفشانی جهان با ۱۶۷ کوه در اندونزی قرار دارد؟؟؟

 آیا می دانید   اگر تمام رگهای خونی بدنمان را در یک خط قرار دهیم چیزی حدود ۹۷۰۰۰ کیلومتر می شود؟؟؟

 آیا می دانید   ملکه موریانه ۵۰ برابر از جفت نر خود بزرگتر است؟؟؟

 آیا می دانید   دهان انسان روزانه ۱ لیتر بزاق تولید می کند؟؟؟

 آیا می دانید   مورچه همیشه بطرف راست بدن خود سقوط میکند؟؟؟

 آیا می دانید   هیچ کلمه ای در انگلیسی با کلمه month هم قافیه نمیشود؟؟؟

 آیا می دانید   وجود هدفون در گوش باکتری های داخل گوش را تا ۷۰۰ برابر افزایش می دهد؟؟؟

آیا می دانید   هر سال از ۳۱۵۵۷۶۰۰ ثانیه تشکیل شده است؟؟؟

 آیا می دانید   نور خورشید فقط تا عمق ۴۰۰ متری دریا نفوذ می کند؟؟؟

 آیا می دانید   بیشترین ضربان قلب را قناری با ۱۰۰۰ بار در دقیقه و کمترین ضربان قلب را فیل با ۲۷ بار در دقیقه دارد؟؟؟

 آیا می دانید   ۳۰ برابر تعداد جمعیت مردمی که امروزه روی کره زمین زندگی می کنند،زیر خاک دفن شده اند؟؟؟

 آیا می دانید   تنها حیوانی که نمی تواند شنا کند شتر است؟؟؟

 آیا می دانید   ۶۰٪ ماهواره های جهان نظامی و ۴۰٪ غیر نظامی است؟؟؟

 آیا می دانید   قدرت سیب در تحریک دستگاه عصبی از کافئین بیشتر است؟؟؟

 آیا می دانید   چشم سالم می تواند ۱۰ میلیون رنگ را ببیند؟؟؟

 آیا می دانید   چشم انسان ۱۲۵ مگاپیکسل است؟؟؟

 آیا می دانید   دو سوم اطلاعات مغز از طریق بینایی است؟؟؟

 آیا می دانید   زنبور عسل دو معده دارد؟؟؟یکی برای غذا و دیگری برای انبار کردن عسل؟؟؟

 آیا می دانید   سریع ترین عضله بدن زبان است؟؟؟

 آیا می دانید   یک دهم مردم جهان در جزیره ها زندگی می کنند؟؟؟

 آیا می دانید   خندیدن آسان تر از اخم کردن است چون برای خندیدن از ۱۷ عضله صورت و گردن استفاده می کنیم در صورتی که برای اخم کردن از ۴۰ عضله استفاده می کنیم؟؟؟

Mr.Hidden بازدید : 164 جمعه 1390/06/04 نظرات (0)

رکورد بیشترین طول عمر در میان حیوانات را باید به یک صدف دوکفه‌ای داد که در آب‌های سرد ایسلند در سال 2007 صید شد.
این نرم‌تن کوچک 400 ساله بود. البته میانگین عمر این گروه صدف‌ها کمتر از این مقدار است.

هنگامی که دانشمندان از طولانی‌ترین عمر یا کوتاه‌ترین طول عمر یک جاندار صحبت می‌کنند، به میانگین سنی اشاره می‌کنند که انتظار می‌رود آن جاندار قبل از مرگ داشته باشد.

میانگین طول عمر لاک‌پشت گالاپاگوس بیش از 150 سال است. آنها مطمئنا از این عمر طولانی نهایت استفاده را می‌برند و با با سرعتی تنها در حد 0.26 کیلومتر در ساعت به این طرف و آن طرف می‌روند!

 

برخی دیگر جانوران با طول عمر زیاد اینها هستند:

لاک‌پشت جعبه‌ای آمریکایی - 120 سال.
نهنگ سرکمانی – 60 تا 70 سال ( طول عمر 200 سال هم دراین گونه گزارش شده است).
فیل – 70 تا 80 سال.
برخی از حیواناتی که در چشم‌ به هم زدنی به دنیا می‌آیند و می میرند، اینها هستند:

مگس خانگی بالغ – چهار هفته.
زنبور کارگر – 5 هفته.
مورچه کارگر – شش ماه.
اوپوسوم (جانوری از راسته کانگوروها) – یک سال.
مورچه ملکه – 3 سال.
موش صحرایی – 2 تا 3 سال.

Mr.Hidden بازدید : 4397 جمعه 1390/06/04 نظرات (0)
سرب عنصري سنگين، سمي و چكش‌خوار است به رنگ خاكستري كدر كه در جدول تناوبي عناصر با نشان Pb و عدد اتمي 82 نمايان مي‌شود. هنگامي كه تازه تراشيده شده سفيد مايل به آبي است اما در معرض هوا به رنگ خاكستري تيره تبديل مي‌شود. سرب سنگين‌ترين عنصر پايدار است.

برخي خواص سرب

خاصيت هدايت الكتريكي سرب پايين است و اين فلز به‌شدت در برابر پوسيدگي مقاومت مي‌كند و به همين علت از آن براي نگهداري مايعات فرسايشگر (مثل اسيد سولفوريك) استفاده مي‌شود. همچنين با افزودن مقادير خيلي كم آنتيموان يا فلزات ديگر به سرب مي‌توان آن را سخت كرد. اين فلز (در حالت عنصري) پس از آهن، آلومينيوم، مس و روي بيشترين كاربرد را دارد، سرب پس از آهن دومين فلزي است كه به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و احتمالا قديمي‌ترين سم شيميايي شناخته شده است.

كاربردهاي اوليه سرب

استفاده در سازه‌هاي ساختماني، رنگدانه‌هاي مورد استفاده در لعاب سراميك، لوله‌هاي انتقال آب، در واسيل تزييني كاخ‌ها، سقف‌ها و پنجره‌هاي ساختمان‌هاي قديمي، ساچمه و گلوله.

موارد استفاده معمولي سرب

در باتري‌هاي اسيد سرب، در اجزاي الكترونيكي، روكش كابل، مهمات، در شيشه‌هاي CTR، سراميك، شيشه‌هاي سرب‌دار، تجهيزات و چاشني‌هاي انفجاري در آتشباري معادن، آلياژها، پيوتر، اتصالات و مواد پركننده دندان، در بام‌ها به‌عنوان درزگير براي محافظت اتصالات در برابر باران، در گازوئيل (بنزين) به‌عنوان تترا اتيل و تترا متيل سرب براي كاهش صداي موتور (فروش بنزين سرب‌دار در آمريكا از سال 1986 و در اتحاديه اروپا از سال 1999 ممنوع شد). سرب، به علت فراواني (هنوز هم اين‌گونه است)، تهيه آسان، كار كردن آسان با آن، انعطاف‌پذيري و چكش‌خواري بالا و پالايش راحت، حداقل از 7 هزار سال پيش مورد استفاده بشر است.

در اواسط دهه 80 تغيير مهمي در الگوهاي پايان استفاده از سرب به‌وجود آمده بود. بيشتر اين تغيير ناشي از پيروي مصرف‌كنندگان سرب آمريكا از قوانين زيست‌محيطي بود كه به طرز قابل ملاحظه‌اي از سرب را در بسياري از محصولات از جمله گازوئيل، رنگ، اتصالات و سيستم‌هاي آبي كاهش داده يا حتي حذف كرد و تنها باتري خودرو از اين قافله مستثنا ماند. استفاده از سرب در لوله‌هاي سربي (اگرچه استفاده از اتصالات سربي در لوله‌هاي آب آشاميدني در دهه 90 در آمريكا قانوني شد، امروزه كاربرد آنچناني ندارند)، استفاده از سرب در رنگ‌ها از سال 1978 در آمريكا و به‌تدريج از دهه 60 تا دهه 80 در انگلستان ممنوع شد اگرچه 50 درصد وزني رنگ سطوح قديمي مي‌توانست از سرب باشد.

سرب محلي در طبيعت يافت مي‌شود اما كمياب است. امروزه معمولا سرب در كاني‌هايي همراه با روي، نقره و مس يافت مي‌شود و به همراه اين مواد جدا مي‌شود.

ماده معدني اصلي سرب، گالن (PbS) است كه حاوي 6/87 درصد سرب است. ساير كاني‌هاي مختلف و معمول آن سروسيت (PbCO3) و انگلسيت (PbSO4) هستند، اما بيش از نيمي از سربي كه امروزه مورد استفاده قرار مي‌گيرد، بازيافتي است.

در اطراف معادن سرب، آلودگي‌ شديد ديده مي‌شود كه در طول فرآيندهاي اكتشاف، استخراج، حمل‌ونقل و فرآوري به‌وجود مي‌آيد.

در مرحله اكتشاف پس از مطالعات زمين‌شناسي، ژئوفيزيكي و ژئوشيميايي براي نمونه‌برداري و ارزيابي ذخيره، چال‌هاي اكتشافي حفر مي‌شود. پس از اينكه كانسار اقتصادي شناخته شد، سنگ معدن به‌وسيله مته يا انفجار جدا شده سپس آن را خرد كرده و روي زمين قرار مي‌دهند. قطعات سنگ بار دامپ تراك شده و به كارخانه فرآوري انتقال داده مي‌شوند. بعد از آن سنگ معدن تحت تاثير فرآيندي قرار مي‌گيرد كه در قرن نوزدهم در Broken Hill استراليا به‌وجود آمد. يك فرآيند شناورسازي، سرب و ديگر مواد معدني را از پس‌مانده‌هاي سنگ جدا مي‌كند تا با عبور سنگ معدن، آب و مواد شيميايي خاص از تعدادي مخزن كه درون آنها دوغاب هميشه مخلوط مي‌شود، عصاره‌اي به‌وجود آيد. درون اين مخزن‌ها هوا جريان يافته و سولفيد سرب به حباب‌ها مي‌چسبد و به‌صورت كف بالا آمده كه مي‌توان آن را جدا كرد. اين كف (كه تقريبا داراي 50 درصد سرب است) خشك شده سپس قبل از پالايش به منظور متولي سرب 97 درصد سنتر مي‌شوند. بعد از آن سرب را طي مراحل مختلف سرد كرده تا ناخالصي‌هاي (ريم) سبك‌تر بالا آمده و آنها را جدا مي‌كنند. سرب مذاب با گداختن بيشتر به‌وسيله عبور هوا از روي آن و تشكيل لايه‌اي از تفاله فلز كه حاوي تمام ناخالصي‌هاي باقي مانده است تصفيه شده و سرب خالص 9/99 درصد به‌دست مي‌آيد.

سرب در محيط‌زيست

سرب از نظر انتشار گسترده‌ترين عنصر سنگين و سمي در محيط‌زيست است كه به‌ويژه از زمان مصرف آن در بنزين از پراكنش بسيار وسيعي در سطح جهان برخوردار است به‌طوري كه از يخ‌هاي قطبي تا رسوبات اعماق درياها اثرات آن را مي‌توان يافت.

تركيبات غيرحلال سرب در سطح زمين جذب رسوبات مي‌شوند، گياهان آبزي نيز سرب را انباشته مي‌كنند، اكسيداسيون بيوشيميايي مواد آلي در غلظت‌هاي بالاي 1/0 ميلي‌گرم در ليتر متوقف مي‌شود. آب‌هاي زيرزميني نيز تحت اثرات تركيبات محلول سرب (نيترات و كلريد سرب) قرار مي‌گيرند.

آب‌هاي آشاميدني كه از لوله‌هاي سربي عبور مي‌كنند، ممكن است حاوي غلظت‌هاي بالايي از سرب باشند. در جداره‌هاي داخلي لوله‌هاي سربي با آب‌هاي كربناته، رسوب كربنات شكل مي‌گيرد.

مقادير عظيمي از سرب توسط فرآيند سوخت وارد جو مي‌شود. تفاوت عمده‌اي از نظر غلظت بين نواحي شهري و روستايي وجود دارد. تركيبات سرب ممكن است تا مسافت قابل‌توجهي منتقل شوند كه بستگي به سرعت و جهت باد و ميزان بارش و رطوبت دارد.

قسمت اعظم سرب موجود در اتمسفر مستقيما رسوب مي‌كند يا توسط نزولات خارج مي‌شود. سرب به ذرات گرد و غبار چسبيده و بر روي پوشش‌هاي گياهي و خاك‌ها مي‌نشيند. جذب سرب از طريق تغذيه بيشتر از آشاميدن است. سرب در مناطق آلوده شهري يك مشكل عمده است و تقريبا 30 تا 50 درصد از سرب تنفسي در ريه باقي مي‌ماند. مشاغلي كه افراد در آنها با سرب سروكار دارند عبارتند از معدنكاري، كابل‌سازي، باتري‌سازي، مونتاژ خودرو، شيشه‌سازي، سفالگري و تعميركاري خودرو.

مسموميت ناشي از سرب

مواجهه انسان‌ها با سرب از زمان انقلاب صنعتي رو به افزايش بوده است و در قرن اخير به‌خاطر استفاده از سوخت‌هاي حاوي سرب شدت گرفته است، به‌طوري كه مقدار سرب موجود در بدن انسان‌هاي امروزي 500 تا 1000 برابر انسان‌هاي قبل از دوران صنعتي شدن است.

سرب از راه‌هاي مختلف وارد بدن مي‌شود. روزانه به‌طور متوسط 8 ميكروگرم سرب به‌وسيله استنشاق هوا و 20 ميكروگرم توسط غذا وارد بدن مي‌شود و افراد معتاد به سيگار نيز حدود 20 تا 30 ميكروگرم سرب از طريق مصرف دخانيات دريافت مي‌كنند.

حدود 7 درصد از سربي كه توسط مواد غذايي وارد بدن مي‌شود از طريق گوشت است.

در شرايطي كه سطح خوني سرب بالاتر از 1mcg/L گزارش شود، احتمال مسموميت با سرب مطرح مي‌شود. مسموميت زماني ايجاد مي‌شود كه ميزان سرب در خون بين 6/0 تا يك ميلي‌گرم در ليتر باشد.

غلظت مجاز اعلام شده از سوي سازمان بهداشت جهاني براي آلاينده سرب 1-5/0 ميكروگرم بر مترمكعب است.

علائم مسموميت حاد با سرب

بي‌اشتهايي، تهوع و استفراغ شيري رنگ، بي‌حالي، سوزش دهان، دل‌درد، مدفوع خوني يا سياه، ايجاد خط آبي روي لثه، تشنج.

اما مسموميت با سرب غالبا به صورت مزمن ايجاد مي‌شود و تغييرات بيشتر در استخوان و مغز استخوان به‌وجود مي‌آيد كه موجب اختلال در ساخت گويچه‌هاي قرمز خون و كم‌خوني مي‌شود.

از علائم ديگر، اختلالات نوروتوكسيك (Neurotoxic) است كه اغلب به‌صورت فلج تظاهر مي‌كند و سرانجام عوارض كليوي هم ايجاد مي‌شود.

مسموميت با سرب در كودكان

كودكان اغلب در معرض سرب به شكل غبار ريخته شده از سقف‌ها، لبه پنجره‌ها، رنگ و گردوخاك هستند.

كودكان سرب را آسان‌تر از بزرگسالان جذب مي‌كنند. حتي مسموميت با مقادير اندك سرب مي‌تواند به اختلالات شديد رشدي در كودك منجر شود.

در برخي از موارد ديده شده كه مقدار سرب به كار رفته در ساخت اسباب‌بازي‌ها صدها برابر بيشتر از مقدار شناخته شده مجاز از سوي استانداردهاي بين‌المللي است كه در ميان انواع اسباب‌بازي‌هايي نظير لگوها و پازل‌ها ديده شده است.

خطرات ناشي از اين امر بيشتر متوجه كودكان كوچكتر است، چرا كه در اين سن كودك هر آنچه كه دوست داشته باشد (به‌ويژه اسباب‌بازي) را در دهان خود مي‌گذارد.

علائم مسموميت مزمن با سرب در كودكان

كاهش وزن، ضعف، كم‌خوني، سردرد، خوابيدن بيش از حد، درد يا چنگ زدن شكم، اختلال در مهارت‌هاي حركتي و تعادل تحريك‌پذيري و ضعف ديد.

همچنين در كودكان تغييرات در رفتار و برخورد اجتماعي نيز مي‌تواند از علائم اوليه مسموميت به‌شمار رود. عوارض مربوط به جنين خصوصا در زمان رشد و توسعه سيستم عصبي جنين بسيار با اهميت است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهاني، خون 40 درصد از كودكان جهان حاوي سرب بيش از حد است و 97 درصد اين كودكان در مناطق و كشورهاي در حال توسعه زندگي مي‌كنند.

غذاهاي سرشار از كلسيم، آهن، فسفر و روي مي‌تواند ميزان جذب سرب را در بدن كودكان كاهش دهد. از جمله اين غذاها مي‌توان به مصرف شير 2 تا 3 ليوان در هر روز، مخلوط عسل و ارده و گردو اشاره كرد.

علائم مسموميت با سرب در بزرگسالان

علائم گوارشي، كوليك، افتادگي مچ دست، افزايش فشار خون و نقرس.

اثرات داخلي سرب بر بدن

اثر بر سيستم اعصاب مركزي، اثر بر سيستم عروقي و هموديناميك، اثرات گوارشي، اثرات كليوي، اثرات توليدمثلي، جانشين شدن سرب به جاي كلسيم در سر استخوان‌ها، ايجاد تغييراتي در نفوذپذيري مويرگ‌ها و در نتيجه افزايش فشار خون.

طبق نظريات پزشكي اگر بدن داراي كلسيم و آهن لازم نباشد، به جاي آن سرب جذب مي‌كند و يك رژيم غذايي فاقد پروتئين، ويتامين C و روي نيز موجب افزايش ميزان جذب سرب مي‌شود.

بيماري‌هاي كاركنان معادن سرب

بيماري آنسفاليت سمي (التهاب بافت مغز): اين نوع بيماري در كاركنان كارخانه‌هاي فرآوري سرب و در كاركنان ريخته‌گري‌ها ديده مي‌شود.

بيماري مزوتليوما (سرطان پرده پوشاننده ريه): علت اين بيماري لباس‌هاي آلوده كارگران معدني در معادن سرب است.

همچنين در كارگران معادن سرب نارسايي كليه و صدمه ديدن عملكرد دستگاه توليدمثل ديده مي‌شود.

در معادن سرب و روي ايران تنها محافظ كارگران در برابر آلودگي بسيار زياد محيط، ماسك‌هاي معمولي است كه تا چندين روز هم تعويض نمي‌شوند. البته تنها بعضي از كارگران از اين امكان برخوردارند.

جلوگيري از انتشار سرب در محيط‌زيست

تاثير بازيافت باتري

باتري‌ها حاوي فلزات سنگيني مانند جيوه، سرب، روي، كادميوم و نيكل هستند. زماني كه باتري‌ها به‌صورت نامناسب دفع يا سوزانده شوند ممكن است در هوا آزاد شده يا در خاكستر تغليظ شوند. تقريبا هر ساله 99 ميليون باتري تر (اسيد ـ سرب) براي اتومبيل‌ها ساخته مي‌شود كه بازيافت آنها مي‌تواند تاثيرات مطلوبي بر جلوگيري از انتشار سرب در محيط داشته باشد.

استفاده از بنزين بدون سرب

امروزه با جايگزين شدن موتورهاي انژكتوري، استفاده از بنزين بدون سرب معمول شده است. البته مكمل‌هاي ديگري جايگزين سرب شده كه بي‌ضرر بودنشان اثبات نشده است.

نقش قارچ‌ها در اصلاح اراضي آلوده به سرب در فرآيند گياه به‌سازي

هنگامي كه قارچ در زمين زراعي وجود داشته باشد، در برابر گياه كاشته شده نقش يك واسطه را براي جذب سرب بازي خواهد كرد. قارچ آسپرژيلوس نيجر مي‌تواند به ميزان بيشتري نسبت به ديگر قارچ‌ها سرب را از محيط جذب كند.

قارچ‌ها توانايي جذب عناصر سنگين را دارند بدون اينكه خود خسارتي ببينند.
Mr.Hidden بازدید : 938 جمعه 1390/06/04 نظرات (0)
روزی رستم برای شکار به نزدیکی های مرز توران می رود، پس از شکار به خواب می رود. رخش که رها در مرغزار مشغول چرا بوده توسط چند سوار ترک به سختی گرفتار می شود. رستم پس از بیداری از رخش اثری جز رد پای او نمی بیند. درپی اثر پای او به سمنگان می رسد. خبر رسیدن رستم به سمنگان سبب می شود بزرگان و ناموران شهر به استقبال او بیایند. رستم ایشان را تهدید می کند چنانچه رخش را به او بازنگردانند، سر بسیاری را از تن جدا خواهد کرد. شاه سمنگان از او دعوت می کند شبی را دربارگاه او بگذراند تا صبح رخش را برای او پیدا کنند. رستم با خشنودی می پذیرد.

در بارگاه شاه سمنگان رستم با تهمینه روبرومی شود و عاشق او می شود و او را توسط موبدی از شاه سمنگان خواستگاری می کند. فردای آن روز رستم مهره ای را به عنوان یادگاری به تهمینه می دهد و می گوید چنانچه فرزندشان دختر بود این مهره را به گیسوی او ببندد و چنانچه پسر بود به بازو او؛ پس از آن رستم روانه ایران می شود و این راز را با کسی در میان نمی گذارد.

پس از چندی که سهراب، جوانی تنومند نسبت به همسالان خود شده است، نشان پدر خود را از مادر می پرسد. مادر حقیقت را به او می گوید و مهره نشان پدر را بر بازو او می بندد و به او هشدار می دهد که افراسیاب دشمن رستم از این راز نباید آگاه گردد. سهراب که آوازه پدر خود را می شنود، تصمیم می گیرد که ابتدا به ایران حمله کند و پدرش را به جای کاووس شاه برتخت بنشاند و پس از آن به توران برود و افراسیاب را سرنگون سازد.

افراسیاب با حیله با عنوان کمک به سهراب لشکری را به سرداری هومان و بارمان به یاری او می فرستد و به آنان سفارش می کند که نگذارند سهراب، رستم را بشناسد. سهراب به ایران حمله ور می شود و کاووس شاه، رستم را به یاری می طلبد، رستم و سهراب باهم روبرو می شوند. سهراب از ظاهر او حدس می زند که شاید او رستم باشد ولی رستم نام و نسب خود را از او پنهان می کند. در نبرد اول سهراب بر رستم چیره می شود و می خواهد که او را از پای در آورد ولی رستم با نیرنگ به او می گوید که رسم آنان این است که در دومین نبرد پیروز، حریف را از پای درمی آورند.

ولی در نبرد بعدی که رستم پیروز آن است به سهراب رحم نمی کند و همین که او را از پای در می آورد، مهره نشان خود را در بازوی او می بیند. سهراب اینک به نوشداروی که نزد کاوس شاه است می تواند زنده بماند ولی او از روی کینه از دادن آن خودداری می کند. پس از آنکه او را راضی می کنند که نوشدارو را بدهد، سهراب دیگر دار فانی را وداع گفته است.

غمنامه رستم و سهراب اتفاق می افتد چون رستم باید یگانه باشد و قدرتمدارن تاب دونمونه مانند رستم را ندارند، چه کاووس شاه ایران که رستم به او خدمات بسیار کرده است ( هم اوست که از رساندن نوشدارو برای التیام زخم سهراب امتناع می کند) و چه شاه توران که از رستم لطمه خورده است. سهراب که از پشت رستم است، ویژگی های او را دارد، حتی اسبی که می تواند به اوسواری دهد، اسبی است که ازپشت رخش( اسب رستم) به دنیا آمده است. بنابراین تزویر و زور قدرتمداران به همراه خامی وبلند پروازی سهراب و غرور رستم که نام خودرا برای فرزند فاش نمی کند، به فاجعه دامن می زند که به پایان غم انگیز خود برسد.

تعداد صفحات : 24

درباره ما
بهترین دانستنی ها-جدیدترین مطالب - و ...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مدیر سایت

    با عرض سلام خدمت بازدیدکنندگان عزیز.

    برای بالا بردن سطح سایت نظر و عضویت یادتون نره!!!

    نویسنده سایت: Mr.Hidden

    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 236
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 185
  • بازدید ماه : 736
  • بازدید سال : 4,328
  • بازدید کلی : 109,771
  • کدهای اختصاصی


    ساعت ساعت ساعت فلش

    .

    دانستنی ها

    دانستنی ها

    فال حافظ

    .

    دکتر علی شریعتی تصادفی

    دکتر علی شریعتی تصادفی


    مترجم سایت

    مترجم سایت

    mouse code

    كد ماوس