loading...
بهترین سایت مطلب - مطلبستان
Mr.Hidden بازدید : 231 جمعه 1391/05/06 نظرات (0)
عرق خارشتر تاثیر معنی‌داری در میزان دفع سنگ کلیه دارد و سرعت دفع سنگ‌های ادراری را افزایش می‌دهد.

دکتر علی سیروس استادیار، متخصص اورولوژی گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی اراک مطالعه‌ای را با هدف تاثیر عرق خار شتر بر سنگ کلیه انجام داده است.

سنگ‌های ادراری از علل ایجادکننده رنال کولیک هستند. بروز این بیماری سالانه 2-1 نفر در هر هزار نفر است. به علت درد شدید، عوارض درمان‌های رایج و عدم تسکین کافی درد، یافتن روش‌های درمانی کارآمدتر در این رابطه همیشه مدنظر بوده است. عرق خارشتر از داروهای سنتی است که جهت دفع سنگ‌های ادراری به طور گسترده مصرف می‌شود.

این مطالعه یک کارآزمایی بالینی یک سوکور با کنترل تصادفی بوده است که طی آن تعداد 100 بیمار مراجعه کننده به علت رنال کولیک به بیمارستان ولی عصر(عج) اراک یا کلینیک سرپایی انتخاب شدند و در دو گروه شاهد و مورد، قرار گرفتند. به گروه شاهد قرص تیازید، کپسول تامسولوسین و مسکن و به گروه مورد، علاوه بر آن‌ها، عرق خارشتر داده شد. بیماران حداکثر 4 هفته پی‌گیری شدند و میزان و سرعت دفع سنگ در گروه‌ها مقایسه شد.

یافته‌ها حاکی از آن است: میانگین اندازه سنگ در گروه شاهد 66/4 میلی‌متر و در گروه مورد 4/،32 میلی‌متر بود. مکان سنگ در هر دو گروه بیشتر در حالب تحتانی بوده است. میانگین زمان دفع سنگ در گروه شاهد 11 روز و در گروه مورد 9 روز بود.

خلاصه این پژوهش در مجله "ره‌آورد دانش" به چاپ رسیده است.
Mr.Hidden بازدید : 181 جمعه 1391/05/06 نظرات (0)
عقابی در بلندای قله رفیعی لانه داشت. عقاب به پایان عمرش نزدیک شده بود، اما نمیخواست بمیرد. به یاد آورد که پدرش از پدرش که او هم از پدرش شنیده بود که در پایین قله کلاغی لانه دارد. 4 نسل از خانواده عقابها این کلاغ را دیده بودند اما کلاغ هنوز به نیمه عمر خود نیز نرسیده بود !

عقاب در دلش به کلاغ حسادت کرد، تصمیم گرفت به نزد کلاغ برود و راز عمر طولانی وی را جستجو کند. بنابراین بال گشود و در آسمان به پرواز درآمد. شکوه و عظمت عقاب بر کسی پوشیده نبود. با پروازش در زمین هیاهویی شد. پرندگان با حسرتی آمیخته با ترس به لای درختان گریختند، خرگوش ها و آهوان سراسیمه به دل جنگل پناه بردند و چوپان در حالی که مسیر حرکت عقاب را می نگریست به سوی گله دوید اما عقاب را اندیشه دیگر در سر بود.....

به لانه کلاغ رسید، کلاغ با وحشت و تعجب به وی نگریست ! چه امری این افتخار را نصیب او کرده بود ؟! عقاب داستان را برای کلاغ گفت و از او خواست تا راز عمر طولانیش را برای وی فاش کند.

کلاغ گفت که این کار را خواهد کرد و به او یاد خواهد داد آنچه خود انجام داده است تا عمر طولانی به دست آورد، پس باید عقاب از این پس با او زندگی کند و دمخور او شود و عقاب پذیرفت!

اما زندگی کلاغ کاملا متفاوت با زندگی او بود. عقاب که همیشه در اوج آسمان جا داشت و غذایش گوشت تازه و آب چشمه ساران کوهسار بود دید که کلاغ چگونه دزدی میکند، چگونه تحقیر میشود، چگونه از پسمانده غذا میخورد و از آب لجن سیراب میشود...

او در یکروز زندگی با کلاغ همه اینها را تجربه کرد !.........

در همان روز اول عقاب زندگی خود را به یاد آورد و دانست که زندگی و فرمانروایی کوتاه خود در بلندای آسمان را هرگز با زندگی طولانی در نکبت زمین عوض نخواهد کرد، حتی اگر عمرش فقط یکروز باشد......

Mr.Hidden بازدید : 228 جمعه 1391/05/06 نظرات (0)

گل نسترن طبیعت گرم وخشک دارد

 گل نسترن: dog rose
▪ نام علمی : rosa canina
نسترن كه دركتابهای قدیمی به نام نسرین،نسترن ونستر نیز نامیده شده است درختچهای كوچكی است كه درحاشیه جنگل ها،چاههاوگودال های آب می رویدوارتفاع آن به حدود سه مترمی رسد.
برگهای آن دارای ۷-۵برگچه به رنگ سبز سیر است.گل نسترن مانندگل  سرخ بوده وبه رنگهای سفید،صورتی وسرخ می باشدكه به حالت منفردویامجتمع ظاهرمی شود.
میوه آنبیضی شكل وبه رنگ قرمزتیره یاروشن است كه به نام سای نورودون Cynorhodonخوانده می شود.جدار داخلی میوه دارای الیاف باریك وابریشمی است كه درآن فندقه های سختی جادارد.پس ازخشك شدن دارای طعمی قابض وكمی شیرین بابوئی ضعیف می باشد.
▪ تركیبات شیمیای:
قسمت گوشتدار سای نورودون دارای مقدارزیادی ویتامین C،اسید سیتریك،اسیدمالیك،قندوتانن است.
دانه های آن دارای حدود ۱۰%روغن بوده كه به رنگ زردكمرنگ متمایل به قرمزودارای بوئی مطبوع می باشد.البته دانه ها سمی است.
▪ خواص  داروئی:
۱) دم كرده:۵۰گرم سای نورودون رادریك لیترآب جوش ریخته وبه مدت ۱۰دقیقه دم كرده وسپس آن راصاف كنید.
۲) جوشاندهمقدار۵۰گرم سای نورودون رادریك لیترآب جوش ریخته وبگذاریدبه آرامی برای مدت ۱۰دقیقه بجوشدسپس آن راصاف كنید.این جوشانده به عنوان ضد بیماری اسكوربوت(كمبودویتامین C)به كارمی رود.
۳)جوشانده غلیظ:مقدار۵۰گرم سای نوردون رادریك لیترآب جوش ریخته وبگذاریدبه آرامی بجوشدتاحجم آن نیم لیتر شودسپس آن راصاف كنید.این جوشانده بسیار ادرارآوربوده وبرای برطرف كردن حبس البول بكار می رود.
۴)گرد سای نورودون:مقدار مصرف این گرد۵/۰تا۱گرم می باشدوبه عنوان ضدبیماری اسكوربوت مصرف می شود.
۵)مربای سای نورودون:ابتداباید سای نورودون را به خوبی تمیز كرده،پوست،الیاف داخلی ودانه هارااز آن خارج كنیدودرداخل ظرفی كه سركه داردبریزید وبهم بزنیدتا نرم شودسپس آن راكوبیده وباالك كنید،وقسمت صاف شده رابا۵/۱برابروزنش قندیاشكرمخلوط كرده وبپزیدتابه صورت خمیر یكنواختی درآید.
۶)شربت نسترن:یك گیلوگرم سای نورودون رابا۲۵۰گرم نبات كوبیده یاشكرمخلوط كرده و۵/۱لیترنیزعرق نعناع به آن اضافه كنیدودرجای گرمی بگذاریدبماند.البته هرروزآن راتكان دهیدبعدازدوهفته آن راصاف كنید.مقدار مصرف آن یك فنجان سه بار درروز است.
۷)عرق نسترن:یك چهارم لیوان ازعرق نسترن راعرق نسترن رابایك لیوان آب مخلوط كرده،سپس آن راشیرین كنید.ازاین شربت می توانیدچندلیوان درروز بنوشید
▪ خواص طبی:
گل نسترن ازنظرطب قدیم ایران گرم وخشك است:
۱) سرشارازویتامین Cمی باشد.درصدگرم آن ۶۰۰میلی گرم (۶گرم)ویتامین Cوجوددارددرحالی كه ۱۰۰گرم پرتقال فقط دارای ۵۰میلی گرم ویتامین Cاست بنابراین مقدارویتامین Cگل نسترن۱۲۰برابرپرتقال است.
۲) درمان كننده حبس البول است.
۳) بوی بد بدن رادفع می كند.آنهائی كه عرق زیادمی كنندوبوی بد می گیرندبایدتن خودرابعدازحمام كردن بادم كرده گل وبرگ نسترن آبكشی كنند.
۴) آرام كننده اعصاب است.
۵) اسهال رابرطرف می كند.دم كرده آن را  می توان به كودكان برای رفع اسهال داد.
۶) خونریزی سینه رابندمی آورد.
۷) سنگ وورم كلیه رارفع می كند.
۸) الیاف داخلی سای نورودون ضدانگل است مخصوصاًكرم اسكاریس راودراین موردباید۵/۰گرم آن رامخلوط باعسل خورد.
۹) اگردرادرارآلبومین وجود داشته باشدبرای برطرف كردن آن ازدم كرده این گیاه استفاده كنید.
۱۰) بی خوابی رابرطرف می كند.
۱۱) انقباض ماهیچه های معده رابرطرف می كند.
۱۲) سرعت جریان خون رادرپوست زیادكرده وباعث لطافت پوست می شود.
۱۳) دررفع غم وغصه مؤثراست.
۱۴) برای رفع طپش قلب ازدم كرده آن بنوشید.
۱۵) معده راتقویت می كند.
۱۶) مصونیت بدن رادر مقابل بیماریها بالا می برد.
۱۷) برای ترمیم شكستگی استخوان ورفع ورم مقعدضمادی ازبرگ این گیاه درست كرده وروی قسمت شكستگی یاتورم قرار دهید.
۱۸) چون گل نسترن شیرین است حشرات رابهخودجذب می كندمخصوصاًحشره مخصوصی به نام سای نیپس Cynipsكه درنیش زدن،برجستگی های كوچكی پوشیده ازتاروبه رنگ سبز مایل به قرمز درآن به وجودمی آوردكه به نام (به دگار)Bedegarمعروف است كه خواص طبی مهمی دارد.مخصوصاًبرای بیماران مسلول تقویت كننده بوده ومانع عرق كردن می شود؛وهمچنین مقدارآلبومین درادرار راكم می كند.(به دگار)اثر آرام كننده اعصاب نیز دارد.
مضرات نسترن:
نسترن به هیچ وجه خطری ندارد وهمه می توانندازآن استفاده كنندولی همانطوركه گفته شددانه های آن سمی است ونبایدمصرف شود.

Mr.Hidden بازدید : 190 جمعه 1391/05/06 نظرات (0)

حکیم مهر -  اگر یک گریپ‌فروت تازه را در آب مقطر قرار دهید پس از مدتی متوجه خواهید شد که این گریپ‌فروت حتی از قبل هم شاداب‌تر و تازه‌تر به نظر می‌رسد. اگر همان گریپ‌فروت را برای مدت زمان کوتاهی در آب نمک قرار دهید، متوجه می‌شوید که پس از گذشت یک ساعت این میوه، شادابی و طراوت اولیه خود را از دست داده و چروکیده شده است.

آب گریپ‌فروت حاوی مواد معدنی، شکر و ترکیبات دیگری است که در آن محلول هستند. این در حالی است که پوست این میوه همانند یک غشای نیمه تراوا عمل می‌کند که آب و مواد محلول در آن از طریق فرآیند اسمز از یک طرف آن به طرف دیگر نفوذ می‌کنند.

وقتی شما این گریپ‌فروت را در آب مقطر قرار می‌دهید، غلظت آب‌میوه در مقایسه با محیطی که در آن قرار گرفته است بیشتر بوده و به همین علت آب از طریق فرآیند اسمز وارد میوه می‌شود که این پدیده موجب افزایش طراوت و شادابی آن خواهد شد.

در حالی که وقتی آن را در آب نمک قرار می‌دهید عکس این پدیده اتفاق می‌افتد و به همین دلیل پس از مدت کوتاهی پوست میوه چروکیده می‌شود. پوست بدن ماهی‌ها نیز مانند پوست گریپ‌فروت است. بنابراین وقتی ماهی را در آب مقطر می‌اندازید یک جریان اسمزی از خارج بدن ماهی به داخل بدن آن برقرار می‌شود که ناشی از بالا بودن غلظت آب بدن ماهی در مقایسه با آب محیطی است که ماهی در آن زندگی می‌کند.

در چنین شرایطی غلظت مایعات موجود در بدن ماهی بشدت کاهش یافته و سلامت این موجود در معرض خطر قرار می‌گیرد و اگر چنین وضعیتی برای مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد، بدن ماهی بتدریج متورم خواهد شد. ماهی‌ها علاوه بر این که اکسیژن مورد نیاز خود را از محیطی که در آن زندگی می‌کنند تامین خواهند کرد مواد معدنی و مواد غذایی مورد نیاز خود را نیز از همان محیط جذب می‌کنند.

در آب مقطر هیچ نوع ماده غذایی و ماده معدنی وجود ندارد، بنابراین نه تنها از ارزش تغذیه‌ای کمتری در مقایسه با آب لوله‌کشی شهری برخوردار است که میزان اکسیژن موجود در آن نیز به مراتب کمتر است، زیرا وجود مولکول‌های مغذی در آب، ظرفیت پذیرش مولکول‌های اکسیژن در فاصله بین مولکول‌های آب را افزایش می‌دهد. از آنجا که به دلیل نبود مواد غذایی و الکترولیت‌ها، آب مقطر برای آشامیدن مناسب نیست، می‌توان به این نتیجه رسید که آب مقطر نمی‌تواند محیط مناسبی برای زندگی ماهی‌ها باشد.

بنابراین اگر یک ماهی را در آب مقطر بیندازید بخصوص اگر در این محیط هیچ‌گونه پمپ آبی برای به جریان درآوردن آب وجود نداشته باشد، پس از مدت کوتاهی ماهی می‌میرد.

بنابراین شما تنها در شرایطی که به منابع آب سخت دسترسی دارید، مجاز به استفاده از آب مقطر هستید البته در چنین شرایطی حتما باید آب مقطر را با آب لوله‌کشی مخلوط کنید.

اگرچه PH آب مقطر هفت است اما باید توجه داشت که به دلیل عدم وجود مواد معدنی که به عنوان بافر عمل می‌کنند پس از مدت کوتاهی مقدار PH آب بشدت کاهش خواهد یافت.

Mr.Hidden بازدید : 155 پنجشنبه 1391/05/05 نظرات (0)

کاسنی با نام علمی CICHORIUM INTYBUS، گیاهی از خانواده‌ی گل مینا (COMPOSITAE) می ‌باشد. کاسنی، گیاهی علفی است که ارتفاع آن به طور متوسط به یک متر می‌ رسد؛ دارای ریشه ‌های قوی و نسبتاً طویل می ‌باشد. بر روی برگ ‌ها، بریدگی ‌های عمیقی وجود دارد که در قسمت انتهایی شبیه به مثلث می ‌شوند. گل‌های آبی رنگ بسیار زیبایی دارد. عمر این گیاه با توجه به شرایط زندگی، یک ساله، دوساله یا چند ساله می ‌باشد. کاسنی در نواحی نسبتاً مرطوب، با ارتفاع کم رشد می ‌کند و بومی نواحی اروپا، هندوستان و مصر می ‌باشد. البته گسترش آن در دنیا زیاد است و در نقاط دیگر از جمله آسیا، آفریقا و قسمت‌ هایی از آمریکا هم می ‌روید.

کاسنی، در نقاط مختلف ایران به طور خودرو وجود دارد. قسمت‌ های مورد استفاده‌ ی آن، ریشه و برگ ‌ها ی آن می ‌باشد. البته ممکن است به غیر از برگ ‌ها از سایر قسمت ‌های هوایی گیاه نیز استفاده شود.

کاسنی به نام عمومی CHICORY در جهان معروف می ‌باشد و نقاط اصلی رویش آن در ایران شامل نواحی کم ارتفاع البرز، قزوین، رشت، اطراف تهران، کرج، آذربایجان، رودبار، ارومیه، لاهیجان، بلوچستان، بجنورد، مشهد، فریمان و بسیاری از نقاط دیگر می‌ باشند.

 


ترکیبات مهم:

ریشه ‌ی این گیاه، حاوی حدود 8 درصد پلی ساکاریدی به نام اینولین(INULIN) است. ترکیبات تلخ از جمله لاکتوسین((LAKTUCIN و لاکتوکوپیکرین (LACTUCOPICRIN) ، شیکوریک اسید، فلاونوئیدها، گلوکوزیدها، قندها و تانن‌ها از دیگر ترکیبات ریشه می ‌باشند. همچنین ریشه ‌ی گیاه، حاوی بسیاری ترکیبات بخار شونده ‌ی معطر است که "استوفنون ((ACETOPHENONE" شاخص ‌ترین آنها می ‌باشد.


اثرات مهم:

ترکیبات محلول در آب کاسنی، خاصیت مسکن دارند و بعضی از قندهای موجود در آن (اولیگوساکاریدها OLIGOSACHARIDES) دارای خاصیت افرایش میکروب‌ های مفید و کاهش باکتری‌ های بیماری ‌زا در روده می ‌باشند. مطالعات جدید نشان می ‌دهند که برخی ترکیبات موجود در کاسنی، در مشکلاتی از جمله یبوست ، اسهال های میکروبی، سرطان و بیماری ‌های قلبی- عروقی،  می ‌توانند موثر واقع گردند.

 

همچنین طبق مطالعات انجام شده بر حیوانات آزمایشگاهی، مواد موثر کاسنی می ‌توانند از سرطان روده  جلوگیری کند. از دیگر اثرات مفید کاسنی، حفاظت کبد  در برابر سموم کبدی است و این اثر با ماده‌ای به نام تتراکلروکربن(CARBON TETRACHOLORIDE) به اثبات رسیده است.

عصاره‌ی الکلی ریشه ی کاسنی، اثرات ضد ورم و ضد التهابی نیز دارد. از دیگر اثرات کاسنی، اشتها آوری  و خاصیت ضد ترش کردن معده  را می ‌توان نام برد.

گیاه کاسنی، مانند سایر گیاهان ممکن است عوارض محدودی ایجاد نماید. این عوارض شامل ایجاد حساسیت های پوستی  و ایجاد درماتیت می ‌باشد که این امر به ترکیبات لاکتونی آن مربوط است.

 همچنین بر اساس مطالعه ‌ای، ریشه ی گیاه کاسنی می‌ تواند بعضی قارچ کش ‌ها را جذب نماید که در این صورت باعث سمیت می شود. البته موارد مذکور بسیار محدود می ‌باشند، ولی نباید آنها را از نظر دور داشت.

مصرف کاسنی از زمان قدیم و حداقل از قبل میلاد مسیح مرسوم بوده است. از جمله مصارف مهم این گیاه که از قدیم نیز رواج داشته، مصرف آن به عنوان مقوی کبد و کاربرد آن در بیماری‌های کبدی بوده است.امروزه نیز یکی از مصارف مهم آن در مشکلات کبدی است. همچنین اثراتی از جمله مقوی معده، مدر(ادرار آور)، تصفیه کننده ‌ی خون، صفرا  بر، تب بر، اشتها آور، درمان نقرس ، کمک در درمان  رماتیسم، دفع رسوبات ادراری و رفع کم‌ خونی  برای آن قائل می‌ باشند که البته این موارد در حال تحقیق بوده و در آینده‌ای نه چندان دور موارد درمانی قطعی و جدیدی برای آنها پیش ‌بینی می ‌شود.

 


تهیه‌ اشکال دارویی:

15- 8 گرم از برگ ‌های تازه یا خشک را در یک لیتر آب، به مدت یک ربع ساعت دم می‌ کنند. سپس مخلوط به دست آمده را از صافی عبور می ‌دهند. یک لیوان از این دم کرده را قبل از هر وعده ی غذایی می‌ توان میل کرد یا جوشانده ی آن را به همین روش (15- 8 گرم برگ گیاه، در یک لیتر آب به مدت 5 دقیقه جوشیده شود) مورد استفاده قرار می‌ دهند.

در صورتی که از ریشه ‌ی کاسنی استفاده شود(دم کرده یا جوشانده)، 20- 15 گرم ریشه ‌ی له شده در یک لیتر آب، مانند روش قبل تهیه و مصرف می ‌شود.

در گذشته، سالاد برگ تازه ی کاسنی را مقوی معده می ‌دانسته ‌اند و هنوز هم در بعضی نقاط دنیا مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

محمد حسین صالحی سورمقی- دکترای تخصصی فارماکوگنوزی

استاد دانشکده داروسازی تهران

Mr.Hidden بازدید : 139 جمعه 1391/03/26 نظرات (0)

 

تولد : 18 فوریه 1745 کمو ایتالیا

فوت 1827 کمو ایتالیا

زندگینامه

کسی که ناپلئون بناپارت به افتخارش سکه طلا ضرب می کند. امپراتور اتریش وی را به سمت رئیس دانشکده منصوب می کند و مردم کشورش او را به مقام سناتوری برمی گزینند. همشهری هایش مجسمه او را در شهر کمو نصب می کنند و بزرگان جهان علم نیز به اتفاق آرا واحد نیروی محرکه را به یادبود نامش ((ولت)) می گذارند- ولتا است.

ولتا فیزیکدان بزرگ ایتالیایی و اولین کسی که مولد جریان الکتریسیته را اختراع کرد در خانواده فقیری در کموی ایتالیا به دنیا آمد. در مدرسه شهرش به تحصیل پرداخت تا آن که در شانزده سالگی پدرش مرد و عمویش متکفل مخارجش شد و سبب ادامه تحصیلش گردید. پس از فراغت از تحصیل رسمی با شغل معلمی در یکی از مدارس کمو به تدریس پرداخت ولیکن لحظه ای از تحقیق دست برنداشت تا آنکه به سال 1769 به همه اطلاعاتی که تا آن زمان درباره الکتریسیته وجود داشت دست یافت و اولین اثر علمی خود را در این زمینه منتشر کرد. او پس از چهار سال که در کمو تدریس کرد به استادی فیزیک دانشگاه پاویا منصوب شد. (1779) و به سال 1819 پس از بازنشسته شدن به زادگاه خود بازگشت و سرانجام در سال 1827 همانجا بدرود زندگی گفت.

از آثار علمی او

1 - اختراع الکتروفور - دستگاهی برای تولید الکتریسیته ساکن

2 - مطالعه خازنها و کشف قوانین آن ها

3 - تکمیل الکتروسکوپ

4 - اختراع پیل - مهمترین کار ولتا اختراع اولین مولد شیمیایی جریان الکتریکی موسوم به پیل است.

او با الهام از آزمایشهایی که گالوانی بر روی الکتریسیته ساکن کرده بود موفق به اختراع این پیل شد. گالوانی تصور می کرد که عضلات حیوانات مولد الکتریسیته هستند در صورتی که ولتا با استفاده از دو فلز متفاوت مس و روی و محلول اسید سولفوریک جریان الکتریکی را تولید کرد. اولین پیلی که ساخت قرصهایی از مس و روی بود که بین آن ها قرصهایی از نمد آغشته به اسید سولفوریک موجود بود. ولتا این پیل را سلول الکتریکی نامید.

Mr.Hidden بازدید : 82 جمعه 1391/03/19 نظرات (0)

سالیان سال مردم معتقد بودند سرکه سیب، بعنوان ماده ای بر علیه عفونت و حتی 

پوکی استخوان و نیز برای هضم بهتر موادغذایی موثر است.

سرکه سیب از بروز سرطان پیشگیری هم می کند. اگر چه سرکه سیب سرطان را درمان نمی کند ، ولی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ، رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برد. رادیکال های آزاد ترکیبات خطرناکی هستند که در اثر اکسیداسیون به وجود می آیند و باعث تخریب سلول های بدن، پیری زودرس سلول ها و ایجاد سرطان می شوند.

بتاکاروتن آنتی اکسیدان مهمی است که در سرکه سیب وجود دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. سرکه سیب علاوه بر بتاکاروتن ، ماده دیگری نیز دارد که از سرطان جلوگیری می کند . نام این ماده پکتین است. پکتین یک نوع فیبر غذایی است. مطالعات نشان داده که دریافت زیاد فیبر از بروز سرطان و به خصوص 

سرطان روده جلوگیری می کند، زیرا فیبرها با مواد سرطان زا در روده ترکیب می شوند و باعث دفع سریع تر آنها از بدن می شوند.

سایر فواید سرکه سیب به شرح زیر است:

1- سرکه سیب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده است. ضد باکتری و ضد قارچ است و باعث ارتقاء عمل سیستم ایمنی بدن در مقابله با عوامل بیماری زا می شود.

2- مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می کند، در نتیجه به حفظ تعادل اسیدی- بازی خون کمک می کند.

3- برای تصلب شرائین مفید است، زیرا هنگام مستحکم شدن استخوان ها، توده کلسیمی موجود در مفاصل را تجزیه می کند.

4- برای درمان مسمومیت غذایی و ناراحتی های گوارشی مفید است.

5- عفونت ادراریرا بهبود می بخشد.

6- فشار خون بالا را کاهش می دهد.

7- در افرادی که داروهای دیورتیک ( ادرارآور ) مصرف می کنند، مصرف سرکه سیب، باعث جایگزین شدن و جبران پتاسیم از دست رفته می شود. برای این منظور دو قاشق مرباخوری سرکه سیب را با مقداری آب مصرف کنید.

 

نیره ولدخانی- کارشناس تغذیه تبیان
Mr.Hidden بازدید : 108 جمعه 1390/10/16 نظرات (1)
حدود شش ماه است که اورانگوتان‌های باغ وحشی در میلواکی امکان یافته‌اند که از آی‌پد استفاده کنند، بعد از اینکه یکی از کارکنان باغ وحش به صورت آنلاین درخواست کرد که تعدادی آی‌پد برای حیواناتش دست و پا شود، برنامه‌ای به نام “Apps for Apes” راه افتاده که هدف از آن اهدای آی‌پد‌های کارکرده به این باغ وحش است.



البته آی‌پد‌ها عملا به دست این جانورها داده نمی‌شود، چون اورانگوتان‌ها آنقدر زورمند هستند که می‌تواند آی‌پد را به دو نیم کنند، به جای این کار آی‌پد در خارج قفس طوری در جلو چشمان حیوانان قرار می‌گیرد که آنها بتوانند با آن تعامل کنند. آنها به این شیوه با اپ‌هایی مثل Doodle Buddy بازی می‌کنند.


گروهی که درگیر این برنامه هستند برای به بازار آمدن آی‌پد ۳ لحظه‌شماری می‌کنند، چون در این صورت می‌توانند آی‌پد اولیه را با قیمت ارزانی تهیه کنند.

یکی از برنامه‌هایی که در حال دنبال شدن است که این است که به اورانگوتان‌ها امکان داده شود که با فیس‌تایم یا اسکایپ، تماس ویدئویی با هم برقرار کنند، این تماس‌ها می‌تواند بین جانورانی از باغ‌وحش‌های مختلف هم برقرار شود و به زودی اورانگوتان‌های باغ وحش‌های هوستون، ونکوور و تورنتو خواهند توانست با همنوعان خود ارتباط برقرار کنند، احتمالا سرعت اینترنت مناسبی هم خواهند داشت!


اما یک تشکیلات غیرانتفاعی به نام Speak Dolphin هم برنامه مشابهی را در مورد دلفین‌ها پیاده کرده است. در باغ وحشی در مکزیک، آنها با آی‌پد و همچنین تبلت Toughbook پاناسونیک به ملاقات دلفین‌ها می‌روند و سعی می‌کنند به آنها کاربری صفحات لمسی و استفاده از نشان‌ها و اشیا را روی تبلت بیاموزند.

مرلین، یک دلفین ۲ ساله است که این برنامه در حال اجرا شدن روی اوست، محققان امیدوارند که وقتی برنامه کامل شد، مرلین بتواند به صورت لمسی و با یک زبان سمبیلک ارتباط برقرار کند و حتی ایده‌ها و احساساتش را بیان کند.


البته در این بین فناوری‌ هم باید کمی پیشرفت کند تا صفحاتی تبلت‌ها بازتاب نوری زیادی نداشته باشند تا دلفین‌ها بهتر بتوانند آنها را ببینند، خود تبلت‌ها هم باید ضد آب شوند.

چه کسی می‌داند شاید به زودی در آی‌تونز قسمتی مخصوص اپلیکیشن‌های حیوانات هم افتتاح شود.

Mr.Hidden بازدید : 125 جمعه 1390/10/16 نظرات (0)
همانطور که پیش از این اعلام کرده بودیم اریک اشمیت از ورود گوگل به بازار تبلت‌های اندرویدی در یک دوره ۶ ماهه خبر داده بود و حالا بر اساس اخبار منتشر شده این شرکت در حال طی مراحل نهایی تولید  تبلت ۷ اینچی نکسوس را با سیستم عامل اندروید ۴ است.

 به گزارش فارنت و بر اساس اخبار منتشر شده توسط دیجی تایمز تایوانی ، غول دنیای جستجو قصد دارد تا این تبلت را در ماه آوریل معرفی و روانه بازار کند.

این می‌تواند بسیار جالب باشد که یک تبلت با طراحی گوگل را به زودی مشاهده کنیم و بدون شک این تبلت را شرکت موتورولا خواهد ساخت که چندی  است توسط گوگل خریداری شده است باید منتظر نمونه ای موفق مانند زوم باشیم.

تعداد صفحات : 24

درباره ما
بهترین دانستنی ها-جدیدترین مطالب - و ...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مدیر سایت

    با عرض سلام خدمت بازدیدکنندگان عزیز.

    برای بالا بردن سطح سایت نظر و عضویت یادتون نره!!!

    نویسنده سایت: Mr.Hidden

    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 236
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 622
  • بازدید سال : 3,345
  • بازدید کلی : 108,788
  • کدهای اختصاصی


    ساعت ساعت ساعت فلش

    .

    دانستنی ها

    دانستنی ها

    فال حافظ

    .

    دکتر علی شریعتی تصادفی

    دکتر علی شریعتی تصادفی


    مترجم سایت

    مترجم سایت

    mouse code

    كد ماوس